.
Annunci online

comemipiace
opinioni su letteratura, cinema, attualità e non solo
ECONOMIA
11 febbraio 2014
Off line marketing: still useful? - III
Let's finish this parade about the off line marketing plan possible for a touristic business.

4) leafleting and print of advertising posters.
Thrown up money, in my opinion, unless you host a special event that you wish the biggest number of visitors to take part into. But if you work in tourism, on the middle and long run that is not what you really need.

5) coupons. I have never dealt with them and I know them only by buzz. It is a way of promotion very useful in some sectors, such as retail.
Properly gaged and integrated into a web marketing strategy, it could work also in tourism, but the point is: maybe it suits more to an on-line strategy.

6) institutional events. I am thinking mostly about educational tours, that is journalists and tour operators who, expensed by a public administration (Council, Province, Region...), visit a territory to get to know its locations and tourist services, to the extent of suggest it to their customers and write about it in an endearing way.
They are a perfect kind of promotion for a touristic businessman, almost free, apart from the hours of work and providing some free service (lodging, typical food) to the opinion leaders above named, who, in return, will surely  remind of you when they are creating their tour packages or writing dowm an article on their review. If you are invited to, it would be stupid to refuse!
Apart from Educationals, you should keep friendly and frequent relationships with public administrations in your area (the chamber of commerce and the province above all, but also promotional associations), to be always informed about new steps which could interest you: courses, business meetings, fairs with a shortened cost.
Finally, remember that you can promote yourselves even through trade associations (agricultural, holiday farms, bikers...).

In short, you can spend well, badly or very badly your money, but please remember:  that's all marketing!
sfoglia
  

Rubriche
Link
Cerca

Feed

Feed RSS di questo 

blog Reader
Feed ATOM di questo 

blog Atom
Resta aggiornato con i feed.

Curiosità
blog letto 1 volte

La democrazia è fatta per gli anglosassoni: noi latini andiamo dietro a chi urla più forte (Antonio Tabucchi, Sostiene Pereira)

E tutti quei momenti andranno perduti nel tempo come lacrime nella pioggia (Blade Runner)

Il bello di essere al governo è che se una cosa non ti piace, puoi  renderla illegale (I love Radio Rock)

Questo blog non rappresenta una testata giornalistica in quanto aggiornato senza alcuna periodicità. Non può pertanto considerarsi un prodotto editoriale ai sensi della legge n. 62 del 07.03.2001. L'autore, inoltre, non ha responsabilità per quanto riguarda i siti cui è possibile accedere tramite i collegamenti interni al sito stesso, forniti come semplice servizio agli utenti della rete. Il fatto che il blog offra questi collegamenti non ne implica l'approvazione, sulla cui qualità, contenuti e grafica l'autore declina pertanto qualsiasi responsabilità, così come declina responsabilità di qualsiasi tipo sui commenti inerenti ai post.

Il materiale inedito è proprietà letteraria dell'autore del blog.

Paperblog : le migliori informazioni in diretta dai blog




IL CANNOCCHIALE